
** Please scroll down for English **
2025-2026 Erasmus+ Öğrenim / Staj hareketlilikleri kapsamında yapılan başvurular değerlendirilmiş olup ÖN YERLEŞTİRME sonuç listeleri aşağıda yer almaktadır.
Asil olarak yerleşen öğrencilerimiz, yerleştikleri üniversitelerin başvuru süreçleri, konaklama imkanlarını araştırmalarını ve illgili ülkenin vize prosedürlerini incelemeleri önerilmektedir. Süreçlerle ilgili bilgilendirme toplantısı online olarak 30 Nisan Çarşamba günü saat 15:00-17:00 arasında gerçekleştirilecektir. Katılım linki için tıklayınız. Oryantasyon programı nihai yerleştirmeler tamamlandıktan sonra duyurulacaktır.
*NİHAİ YERLEŞTİRME SONUÇLARI, Ek Yerleştirme talepleri alındıktan sonra Yeditepe Üniversitesi Erasmus Komisyonu’nun onayından sonra duyurulacaktır.
Listelerde yer alan KABUL, YEDEK, KAZANAMADI statülerinin açıklaması;
- KABUL durumundaki öğrenciler tercihlerinden birine yerleşmişlerdir.
- YEDEK durumundaki öğrenciler yerleşememişlerdir. Yerleşen öğrencilerin hareketliliklerini iptal etmeleri ve partner üniversitenin nominasyon tarihinin geçmemesi durumunda yerleşebilirler. Bu durumda olan öğrenciler ayrı bir e-posta ile bilgilendirilir.
- KAZANAMADI durumundaki öğrenciler kontenjan yetersizliği ya da eşleşmeyen dil zorunluluğu nedeniyle tercih ettikleri hiçbir üniversiteye yerleşememişlerdir.
Ek Yerleştirme Talebi
Ek yerleştirme süreci sadece partner Üniversitelerin boş kalan kontenjanları için yürütülür. Öğrencilerin kendi talebi haricinde yerleştikleri üniversitelerde değişiklik yapılmaz.
Ek Yerleştirme talebinde bulunabilecek öğrenciler;
- YEDEK durumundaki öğrenciler
- KAZANAMADI durumundaki öğrenciler,
- KAZANDI durumunda olduğu halde, başvuruda/anlaşmada belirtilen dil şartının aksine sınavına girilen dilde yeterli sayıda ders bulunmadığını tespit eden öğrenciler* ve yerleştirildiği üniversitede müfredatına uygun ders olmadığını tespit eden öğrenciler. Kanıt olarak ders uyuşmazlığı ya da öğrenim yapılacak dilde seçilecek derslerin az olmadığını belirten Erasmus bölüm koordinatörü onayı (e-mail ile olabilir) sunulmalıdır.
Yukarıdaki öğrenciler sadece boş kalan kontenjanlara yerleştirilebilir. Boş kalan kontenjanlar için anlaşma listesi ve kabul yerleştirme listesi incelenmelidir.
Ek yerleştirme talebi için aşağıdaki formunun en geç 27 Nisan 2025 tarihine kadar doldurulması gerekmektedir. Doldurmadığınız takdirde ek yerleştirme talebi dikkate alınamayacaktır. Boş kalan kontenjanları kontrol etmek öğrencinin sorumluluğundadır.
Ek Yerleştirme Formu için tıklayınız. 27 Nisan 2025 tarihinden sonra alınan ek yerleştirme talepleri dikkate alınmayacaktır. Tüm formlara yalnızca Yeditepe uzantılı mail adreslerinizle erişim sağlayabilirsiniz.
Hatalı İşlem İtirazı
Yerleştirmeler Portal tarafından otomatik olarak yapılmıştır. Yerleştirme sonuçlarına dair bir yanlışlık olduğunu (hatalı işlem) düşünüyorsanız formu 27 Nisan 2025 tarihine kadar doldurunuz. 27 Nisan 2025 tarihinden sonra alınan itirazlar dikkate alınmayacaktır.
Hatalı İşlem İtirazı Formu: https://forms.gle/e85PN56G2HrDC7iPA
Dönem Değiştirme, Vazgeçme
- Başvuru çağrısında belirtildiği gibi öğrenciler ilk etapta tek dönem (güz ya da bahar) için yerleştirilir. Güz ve Bahar seçen öğrenciler sadece GÜZ dönemi olarak değerlendirilecektir.
- Başvuruda belirttiğiniz dönemden farklı bir dönemde (aynı akademik yıl içinde) faaliyet gerçekleştirmek istiyorsanız YA DA
- Faaliyete katılmaktan vazgeçmek istiyorsanız 27 Nisan 2025 tarihine kadar formu doldurunuz.
Feragat Formu: https://forms.gle/BovWfu2NhLBm37b4A
** ** **
Pre-Placement Results for 2025–2026 Erasmus+ Study / Traineeship Mobilities
Applications for the 2025–2026 Erasmus+ Study / Traineeship mobilities have been evaluated, and the pre-placement results are available at the links below:
- Study
- Doctoral Study
- Traineeship
- Doctoral Traineeship (1st Announcement)
- Doctoral Traineeship (1st Announcement)
The FINAL PLACEMENT RESULTS will be announced after receiving additional placement requests and the approval of the Yeditepe University Erasmus Commission.
Explanation of the statuses listed in the results:
- ACCEPTED: These students have been placed in one of their preferred universities.
- WAITLISTED: These students have not been placed. They may be placed if already placed students cancel their mobilities and if the nomination deadline of the partner university has not passed. These students will be informed via a separate email.
- NOT PLACED: These students could not be placed in any of their selected universities due to insufficient quotas or unmet language requirements.
Additional Placement Requests
The additional placement process will only be carried out for the remaining quotas at partner universities. No changes will be made to the placements unless requested by the student.
Students eligible to request additional placement:
- Students with a WAITLISTED status
- Students with a NOT PLACED status
- Students with an ACCEPTED status who have discovered that the university does not offer a sufficient number of courses in the language in which they were assessed during the application process, or that there are no suitable courses for their curriculum.*
These students must provide proof in the form of an approval from the Erasmus departmental coordinator (email acceptable), indicating that there is a mismatch in course content or insufficient courses available in the required language.
The students mentioned above can only be placed in the remaining available quotas.
You should check the agreement list and placement lists to view the available quotas.
To request additional placement, please fill out the form below by April 27, 2025.
If you do not fill out the form, your request will not be considered. It is the student’s responsibility to check for available quotas.
Click here for the Additional Placement Form.
Requests submitted after April 27, 2025 will not be considered.
Objection to Erroneous Placements
Placements have been made automatically through the Portal.
If you believe there has been an error in your placement result, please fill out the form below by April 27, 2025:
https://forms.gle/e85PN56G2HrDC7iPA
Objections submitted after April 27, 2025 will not be considered.
Change of Term & Withdrawal
- As stated in the call for applications, students are initially placed for only one semester (fall or spring). Those who selected both Fall and Spring are evaluated for Fall semester only.
- If you wish to carry out the mobility in a different semester than indicated in your application (within the same academic year), OR
- If you wish to withdraw from the mobility, please fill out the following form by April 27, 2025:
Withdrawal Form:https://forms.gle/BovWfu2NhLBm37b4A