Değerli Öğrencilerimiz,
2023-2024 Erasmus+ Öğrenci Öğrenim hareketliliği kapsamında yapılan başvurular değerlendirilmiş olup ÖN YERLEŞTİRME sonuçları aşağıdaki linkte yer almaktadır.
2023-2024 BAŞVURU ÇAĞRISI ERASMUS ÖĞRENİM HAREKETLİLİĞİ ÖN YERLEŞTİRME SONUÇLARI
NİHAİ YERLEŞTİRME SONUÇLARI, Ek Yerleştirme talepleri alındıktan sonras Yeditepe Üniversitesi Erasmus Komisyonu’nun onayından sonra duyurulacaktır.
Öğrencilerin nihai Erasmus notu dikkate alınarak ve en yüksek puandan en düşük puana sıralanarak, başvuruda seçilen üniversite tercihlerine göre (tercih sıralaması, üniversite kontenjanı ve eğitim dili ile sınav sonucu uyumu) KION otomasyon sistemi tarafından yerleştirilmişlerdir.
KAZANDI durumundaki öğrenciler tercih ettikleri üniversitelerden birine yerleştirilmiştir. Öğrenciler partner üniversitelere Ofisimiz tarafından nomine edilecek (aday gösterilecek) ve partner üniversiteye başvuru yapacaklardır.
KAZANAMADI durumundaki öğrenciler tercih ettikleri üniversitelerden birine yerleşememişlerdir. Yerleşememe nedeni yayınlanan listede Açıklama alanınca belilirtilmiştir. Durumunua itiraz etmeyi talep ediyorsanız, aşağıda bulunan 9 Nisan 2023 tarihinr kadar itiraz formunu doldurunuz.
Yerleştirilemeyen YEDEK durumundaki öğrenciler, yerleştirilen öğrenciler hareketliliklerini iptal ederse ve partner üniversitenin son nominasyon tarihi geçmemişse yerleştirilebilir. Bu durumda olan öğrenciler ayrı bir e-posta ile bilgilendirilir.
İTİRAZ, İPTAL ve DÖNEM DEĞİŞTİRME: yerleştirme listesinde maddi / teknik bir hata olması durumu, hareketliliği iptal etme ya da dönem değiştirme talebinizi 9 Nisan 2023 tarihine kadar formda belirtiniz.
https://forms.gle/RrEe63MLDnv5jrwt5
EK YERLEŞTİRMELER
Ek yerleştirme süreci sadece partner Üniversitelerin boş kalan kontenjanları için yürütülür. Öğrencilerin kendi talebi haricinde yerleştikleri üniversitelerde değişiklik yapılmaz.
Ek Yerleştirme talebinde bulunabilecek öğrenciler;
- YEDEK durumundaki öğrenciler,
- KAZANDI durumunda olduğu halde,
- başvuruda/anlaşmada belirtilen dil şartının aksine sınavına girilen dilde yeterli sayıda ders bulunmadığını tespit eden öğrenciler*
- yerleştirildiği üniversitede müfredatına uygun ders olmadığını tespit eden öğrenciler.*
*Kanıtlar belge,email, Erasmus bölüm koordinatörü onayı gerekmektedir.
Yukarıdaki öğrenciler sadece boş kalan kontenjanlara yerleştirilebilir. Boş kalan kontenjanlar için anlaşma listesi ve yerleştirme listesi incelenmelidir. !!
Ek yerleştirme talebi için aşağıdaki formu 9 Nisan 2023 tarihine kadar doldurunuz.
Ek Yerleştirme Formu :https://forms.gle/reEHqjA7zyGYtsfk6
ÖNEMLİ NOTLAR:
1. Yerleştirmeler Partner Üniversitenin talep ettiği eğitim diline göre yapılmaktadır.
Örneğin;
- Tek bir dil talep ediliyor ise talep edilen dil notu ile yerleştirme yapılır.
- “Or” “/” ifadeleri ile iki dil belirtilmişse iki dilden birinin yeterli olduğu anlamına gelmekle birlikte yüksek olan dil notu ile yerleştirme yapılır.
- “And”, “,” ifadesi ile iki dil belirtilmişse iki dil sınavından minimum başarı puanını sağlayan öğrenciler yüksek olan dil notu ile yerleştirme yapılır.
2. Yerleşen bütün öğrencilere hibe tahsis edileceği garanti edilmez. Ulusal Ajans’ın Üniversitemize tahsis etmiş olduğu hibe, Yeditepe Üniversitesi Erasmus Komisyonunun hibe dağıtım kararı çerçevesinde gerçekleştirilecektir.
3. Öğrenciler yerleştikleri üniversite tarafından talep edilen şartları (yabancı dil, akademik seviye, tamamlanan AKTS vb.) sağlamakla yükümlüdür. Talep edilen şartları sağlayamayan öğrenci programdan faydalanamaz.
4. Partner üniversiteye yapılacak başvuru ile ilgili süreçler partner üniversite tarafından aday öğrencilere iletilecektir. Partner üniversitenin başvuru koşul ve belgelerinin takip edilmesi ve tamamlanması öğrencilerin sorumluluğundadır. Kesin kabul kararı öğrenci başvuruları sonrası partner üniversite tarafından verilir.
5. Öğrencilerin programdan faydalanabilmesi için dönemlik 30 AKTS değerinde uygun ders alması zorunludur. Derslerin uygunluğu Bölüm Erasmus koordinatöründen alınmalıdır.
6. Güz ve Bahar dönemi öğrencileri için oryantasyon programları düzenlenecektir. Güz dönemi öğrencilerinin oryantasyon tarih-saat-yer bilgileri önümüzdeki günlerde duyurulacaktır. Prosedürler hakkında gerekli tüm bilgiler oryantasyon toplantısında paylaşılacaktır.
7. Oryantasyon programına katılım tüm aday öğrenciler için ZORUNLUDUR. Oryantasyon programında verilen bilgiler bireysel olarak ofiste veya email ile verilmeyecektir.
SÜREÇLER HAKKINDA
Tüm süreçler ileriki tarihlerde düzenlenecek Oryantasyon Toplantısında anlatılacaktır. Oryantasyon programı email ile duyuru yapılacaktır.
İş yoğunluğu dolayısıyla bireysel (e-mail, telefon) sorularınıza cevap verilemeyecektir.
Ofis saatlerinde sorularınız için ofisimizi ziyaret edebilir, çevrimiçi Soru & Cevap Toplantılarına katılabilirsiniz.
Soru & Cevap Oturum Linki için aşağıdaki duyuruya tıklayınız.